fredag den 17. december 2010

17.december

Allerførst vil jeg gerne sige 1000 tak til jer der lægger kommentarer her på min Julenedtælling. Det er simpelthen så hyg'ligt at komme hjem og se hvad I skriver, og er MEGET glad for hver eneste kommentar - og for at I giver jer tid til at svare på de julespørgsmål jeg ind iemmel kaster ud :)
Jeg når ikke en blogrundfart iaften desværre - men jeg tager revanche imorgen :)
-----------------
Nå, men Engel spurgte i sin kommentar igår lidt om vores jule-spils tradition :)
Den startede da Heine (ældste søn) var en bette purk som jo selvfølgelig fik div. brætspil i julegave, og ét af dem (somme tider flere) skulle jo så afprøves juleaften når gaver og det hele var pakket ud og der var kommet mere slik osv. på bordet :)
Senere kom Ditte, Ronni og Peter til og så var det også deres tur til at være med på den vogn. Det er så efterhånden blevet sådan, at jeg køber "Årets Julespil" som extra gave til en af mine unger og det er så dét, der næsten er blevet mere højdepunkt på aftenen end gaver osv. Slikfadet kommer frem ...eller fadene *G*..og der spilles med FULD HÅNERET til vinderen eller vinderholdet ;D
Efterhånden som der er kommet svigerbørn ind over har de adopteret vores juleaftenskoncept - og de år hvor de har holdt jul hos deres forældre er de altid kommet herud når aftenen hos mor og far var slut...sådan ved 23- 23:30 tiden.
....derfor slutter vores juleaftner som før sagt, med meget få undtagelser, på den meget sene side af kl 03 ;D
Sidste års Julespil var "Land og By" som Peter fik. Samme koncept som da man spillede det i skolen, bare i en lidt udvidet udgave - og jeg kan godt røbe at bølgerne ind imellem gik højt og der blev grinet ret meget især af Ronnis Disney-titler - dem er han sq ikke skarp i *G*
Herunder er det lige Ronni og Heine der nærstuderer et af Ronnis svar - er ikke helt sikker på de er enige *G*
 
Vi er ret vilde med brætspil i vores familie - og med de temperamenter der er omkring bordet, så går det ikke altid stille af - men sjovt og hyg'ligt er det - og det er skønt at svigerungerne også er med på spille-dillen :)
Det var lidt om en af vores juletraditioner - og som sagt så mangler jeg at udvælge Årets Julespil - men har en idé om hvad det skal være ;)
 
Det var ordene for idag og et længere indlæg ;D - og hvis I har læst med så langt - så siger jeg 1000 tak fordi I kigger indenfor :)
 
Photobucket

4 kommentarer:

  1. Hovsa - så var du der pludselig. YES. Gad vide hvad der sker?

    Dejlig historie om jeres julespille-traditioner. Jeg kan godt forstå det bliver så sent.
    Men det lyder virkelig hyggeligt, og heldigt at de nye i familien er med på den.
    God weekend til dig.
    Og så håber jeg der er hul igennem for fremtiden...

    SvarSlet
  2. Det lyder vildt hyggeligt, tak for den dejlige forklaring : )
    Rigtig god aften

    SvarSlet
  3. det lyder som en hyggelig afslutning på juleaften.
    I mange år har min mor og min moster købt julegaver til os børnebørn (vi er 6 ialt, heraf 5 børnefamilier) fra min Morfar, det kunne være svært at finde på -men min Moster begyndte at købe spil til familierne i stedet for at købe en ting pr person, min mor har med stor succes adopteret den version. I år har min datter været med til at købe gaver til kærestens familie og det blev også spil til den ene familie (de spiller meget) i stedet for at købe en lille ting til hver.

    SvarSlet
  4. [url=http://WALKINGSPIRITS.info/?p=156]free games online[/url]

    SvarSlet

Tusind tak fordi du lægger en kommentar - det er jeg så glad for :) Pga. en del spam skal kommentarer godkendes før de bliver vist, så derfor kan du ikke se din kommentar med det samme :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...