fredag den 4. december 2009

4.december

Så blev det 4. december, og tid til et lille indlæg :)
Jeg ved ikke hvad det er med mig og så julestjerner - det er bare to helt uforenelige størrelser. Det lykkes altid for mig, at få taget livet af dem i løbet af meget få dage, og det er sådan set underordnet om de er røde, hvide, cremefarvede eller whatever :/
...og faktisk synes jeg de er rigtig smukke - bare ikke med to kun to røde blade i toppen *G*
Så jeg venter med at købe et par flotte exemplarer lige dagen før jul - så kan de lige holde til 2.juledag ;P

Og nej - billedet her er IKKE én der står hjemme hos mig - desværre ;)
Tak fordi I kigger ind - og på gensyn :)

5 kommentarer:

  1. Ja flotte er de, men jeg kan ikke finde ud af at passe dem!!
    God weekend.

    SvarSlet
  2. Ja, julestjerner er nemlig rigtig smukke men også for mig svære at passe. De bliver totalt afpillede hehe. Jeg har fundet dette på boligguiden.dk:

    "Placering og pasning
    Julestjerne er meget følsom overfor kulde - især hvis jorden er våd. Det er værd at huske på, når man køber planten.
    Den kan placeres overalt i stuen, men beholder sin farve bedre, hvis den får meget lys..

    Julestjerne bør vandes godt igennem med lunkent vand tilsat lidt gødning, men skal tørre op indimellem vandingerne.
    Efter blomstring bør den kun gødes ca. én gang om måneden.

    Julestjerne kan angribes af mellus (hvide fluer), bladlus og trips - undertiden også af uldlus."

    SvarSlet
  3. Hehe sådan er det lidt med alle blomster herhjemme.... men nu skulle det da være muligt for dig, men den grundige vejledning overover :)

    SvarSlet
  4. Jeg har heller ikke det bedste forhold til levende planter, men har fået fået 3 store, flotte julestjerner i år, og indtil videre har de holdt sig godt en uges tid. Måske er det ved at være tid til, at de skal have lidt vand.... ?! ;o)
    Jeg så, at IKEA havde nogle flotte og meget livagtige julestjerner, der dog var kunstige - måske var det en idé at investere i sådan nogle....

    SvarSlet
  5. Nej, de er ikke nemme at have med at gøre... men "heldigvis" er jeg så hellere ikke så vild med dem
    ;-) jeg har prøvet hvide novemberkaktus i år, og det er absolut ikke sidste gang....

    SvarSlet

Tusind tak fordi du lægger en kommentar - det er jeg så glad for :) Pga. en del spam skal kommentarer godkendes før de bliver vist, så derfor kan du ikke se din kommentar med det samme :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...