lørdag den 11. september 2010

11.sept. 2001

Idag er det 9 år siden, det helt utænkelige skete. 9 år siden ufattelig mange mennesker mistede livet i en handling, der rystede hele verden.
Husker vi det stadig ? ...eller er det - ligesom så meget andet af det der sker ude i verden - blevet skubbet i baggrunden ?
Kan du huske hvor du var da da du hørte om det første gang ?
Jeg kan sagtens huske, hvor jeg befandt mig. Jeg var på arbejde i SFO'en, da en farmor der skulle afhente et barn kom ind og nærmest råbte: "De har angrebet Amerika!"
....og jeg kan også huske at jeg tænkte, at "ja ja ro på, det kan sq da ikke lade sig gøre"!!!
Da jeg kort efter var på vej hjem, ringede min kæreste på mobilen og sagde jeg skulle skynde mig hjem og tænde for tv'et. ......jamen det gjorde jeg da......og så kan man vel sige at verden aldrig helt blev den samme igen!
Jeg dybt taknemmelig for at bo i det her lille "smørhul" af et land - hvor der trods alt er rimeligt fredeligt og trygt at bo - og jeg håber aldrig, at vi eller for den sags skyld nogen - kommer til at opleve en 11. sept. igen!
--------------
Det var bare et lille pip fra mig på en ganske almindelig lørdag aften :)
 
 
                                           Photobucket

8 kommentarer:

  1. Hej Jette. Jeg har lige siddet og set dokumentar hele aftenen på dr2 om den 11. september og det vækker virkelig nogle minder.
    Jeg kan tydeligt huske at jeg lige var kørt fra arbejde på amtsgården, da jeg hørte det i radioen. Jeg kom hjem efter at have hentet min søn og så direkte i fjernsynet hvordan tårnene styrtede sammen. Jeg er derfor meget taknemmelig for de soldater der har ydet eller yder en indsats rundt omkring i verden for at sikre freden - heriblandt din søn Jette. Giv ham et stort kram :-)

    SvarSlet
  2. Ja! - Jeg husker tydeligt hvor jeg var da jeg hørte om det.
    Jeg kunne ikke rigtig tro på det - før jeg kom hjem og fik set det i TV. Det er nu nok gledet lidt i baggrunden, men jeg glemmer det aldrig.

    SvarSlet
  3. Jeg tror faktisk aldrig, at det bliver glemt - det har jo ændret historien på så mange måder....

    SvarSlet
  4. Ja, det var en frygtelig dag. Jeg husker tydeligt hvor jeg var, da jeg fik det at vide. Jeg var nemlig lige kommet hjem fra arbejde da min svigermor ringede og fortalte at et fly var fløjet ind i "det høje hus" i New York. Jeg troede det var en ulykke og tændte selvfølgelig for TV'et - lige som nr 2 fly fløj ind i det andet tårn.

    Mig og min mand sad klistret foran TV'et hele aftenen og natten. Det var bare ikke til at tro.

    SvarSlet
  5. Jo, jeg mindes også...og får det lige så dårligt hver gang jeg ser optagelserne af flyene der styrer direkte ind i Twin Towers :O( Jeg tror ikke, at det er noget, der nogen sinde bliver glemt. Jeg priser mig også lykkelig for, at jeg bor i Danmark, hvor vi bliver forskånet for rigtig mange ting i forhold til mange andre steder i Verden.

    SvarSlet
  6. Jeg ved lige præcis, hvor jeg var og det var i en meget svær periode af mit liv. Men samtidig kan jeg også huske, at jeg var dybt berørt af tragedien og tænkte, at så havde jeg ikke problemer i sammenligning med....

    SvarSlet
  7. Jeg husker meget tydeligt dagen. Vi var næsten lige kommet hjem efter at boet derovre i 2 år og vi havde jo mange venner og bekendte både i NY og et par timers kørsel derfra. Min søn ringede til mig far efterskolen lige da det første fly var fløjet ind i tårnet og jeg sad klistret til skærmen i dybt chock det næste døgns tid. Verden kom til at se helt anderledes ud efter den dag!

    SvarSlet
  8. Ja, den dag tror jeg aldrig bliver glemt, ihvertfald ikke her. Vores nabo fødte også den dag, så det er en fødselsdag der er nem at huske... desværre af de forkerte grunde...

    SvarSlet

Tusind tak fordi du lægger en kommentar - det er jeg så glad for :) Pga. en del spam skal kommentarer godkendes før de bliver vist, så derfor kan du ikke se din kommentar med det samme :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...